A NASA a Hold pályájára húzna egy aszteroidát

A NASA 2020-ra úgy tervezi, hogy a Hold pályájára állít egy aszteroidát, amelyet emberi missziókkal megfigyelhet majd. Az expedícióra azért van szükség, mert a potenciális aszteroidajelöltek túl messze vannak ahhoz, hogy biztonságosan megközelíthessük őket.

A kaliforniai Keck Institute for Space Studies (KISS) megerősítette, hogy a NASA-val együttműködve egy olyan robotszondás űrprogramon dolgozik, amely egy kisebb méretű aszteroidát húzna el a Hold pályájára.

Tipp: Zöldségeket termesztenének a kínaiak a Marson

Az expedíció költségeit nagyjából 2,6 milliárd dollárra becsülik, amely csak egy kicsit több, mint a Curiosity-misszióra költött összeg – adta hírül a New Scientist webportál. A misszió 2020-ra állna rajtra készen.

Az akció tudományos részleteit, ahogy Louis Friedman, a Planetary Society társelnöke is elmondta, még pontosítani kell, de ha sikerül, nagy lökést adhat a tudományos felfedezésnek.

Az 1999 AO10

Az aszteroida közelebb hozására egyébként azért van szükség, mert jelenleg nincsen olyan közeli, tudományos szempontból is érdekes kisbolygó, amelyet biztonságosan vizsgálhatna egy emberi misszió. Az asztronauták hosszútávú sugárzásnak volnának kitéve, kikerülvén a Föld védő mágneses mezejéből, és egy esetleges mentőakció sem jöhetne szóba a távolságok miatt.

A jelenlegi legesélyesebb jelölt, az 1999 AO10 jelű aszteroida is félévnyi utazásra lenne a Földtől.

Tipp: Jön az sms, ha közel az ISS

Az Obama-kormány céljaként tűzte ki, hogy emberi expedíciót küld egy földközeli aszteroidára, ezt pedig így teheti meg a legbiztonságosabban.

A NASA úgy tervezi, hogy egy kisebb méretű, nagyjából hét méter átmérőjű kisbolygóhoz küld robotszondát, amely, egy gyors tudományos vizsgálat után szó szerint zsákba tenné a sziklát, és elindulna visszafelé, hogy a Hold pályájára állítsa azt. Az expedíció összesen 6-10 évig tartana. A robotszondát napenergiával fűtött ionok hajtanák, egy Atlas V rakétával indulna az űrbe és viszonylag lassan mozogna.

Főkép: Footootjes.nl