- The Explorer World - https://www.explorerworld.hu -
Így néz ki egy pormentes marsi szikla
Posted By Nagy Nikoletta On 2013-01-09 @ 08:28 In Föld | No Comments
A Curiosity először használta poreltávolító eszközét (Dust Removal Tool), amellyel egy marsi sziklát szabadított meg a rá rakódott törmeléktől. A kutatók így megállapíthatják, melyik kőzetben érdemes fúrásokat végezni.
A NASA hétfőn bejelentette [1], hogy a vörös bolygón fél éve “szolgálatot teljesítő” Curiosity először használta poreltávolító eszközét (Dust Removal Tool). Erre az ecsetre azért van szükség, hogy a marsjáró megszabadíthassa a sziklákat a rájuk rakódott portól, így a kutatók megállapíthatják, mely kőzetekbe érdemes – és biztonságos – belefúrni.
A poreltávolító drótsörtékből áll össze, és a rover robotkarának végén található. Hasonló ecsetekkel rendelkezik a NASA két korábbi marsjárója, a Spirit és az Opportunity is. A Curiosity eszközét a New York-i Honeybee Robotics készítette.
A NASA kutatói úgy döntöttek, hogy a poreltávolítót először az “Ekwir_1″ nevű sziklán próbálják ki, a Yellowknife-öbölben, ahol a rover a furcsa “marsvirágot” is találta.
“Biztosak akartunk benne lenni, hogy az optimális helyen használjuk” – mondta el Diana Trujillo, a NASA pasadenai Jet Propulsion Laboratory-jának kutatója, aki az eszköz használatáért felel. -”Alig pár centiméterrel térhetünk el a megfelelő célponttól ahhoz, hogy biztonságosan használhassuk az eszközt. Szükségünk volt egy olyan felületre, ami sima, és nem túl vastagon borítja a por. Elég jó eredményeket kaptunk”
Főkép: NASA [1]
Article printed from The Explorer World: https://www.explorerworld.hu
URL to article: https://www.explorerworld.hu/2013/01/09/igy-nez-ki-egy-pormentes-marsi-szikla/
URLs in this post:
[1] NASA hétfőn bejelentette: http://www.space.com/19167-curiosity-rover-dusts-mars-rock.html?cid=dlvr.it
[2] Image: https://www.explorerworld.huÍgy néz ki az a szikla, amelyről a Curiosity lesöpörte a port (fotó: NASA)
Click here to print.
Copyright © 2011 The Explorer World. All rights reserved.